• banner-03
  • banner-05
  • banner-04
  • banner-07
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Plantaginea')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Gold Standard')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Krossa Regal')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Sum and Substance')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Striptease')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Praying Hands')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'So Sweet')
  • De slakkenmuur om uw slakken te bestrijden

Hosta's toen en nu

Onlangs publiceerde de American Hosta Society het Populariteit Onderzoek 2009, en daar kwam het volgende uit:

H. 'Sagae'
H. 'On Stage'
H. 'Patriot'
H. 'El Niño'

Dit is uiteraard een momentopname van de situatie van 2009. En als we deze opsomming zo bekijken, dan zou het kunnen zijn dat de situatie in Belgie/Nederland/Duitsland op veel punten overeenkomsten vertoont met bovengenoemde situatie.

Om te kijken of dit inderdaad zo is, hebben we Marco gevraagd om informatie om een indruk te krijgen van het sortiment zoals we dit nu hebben. Dit hebben we gedaan aan de hand van de volgende gedachten: waar komen we vandaag en waar zijn we nu aangekomen. En uiteraard zijn we ook benieuwd naar wat er in de toekomst in het verschiet kan liggen.

Daartoe hebben we het sortiment in 5 delen ingedeeld, en wel: (klik op een van de onderwerpen voor meer informatie)

1. De oude getrouwe klassiekers, ouder dan 20 jaar
    2. Nieuwe klassiekers, jonger dan 20 jaar
    3. Toppers van dit moment
    4. Potentiële kanshebbers om tot de top te gaan behoren
    5. Tetraploïde Hosta's

Met de 5 delen willen we u een globaal inzicht geven in de situatie zoals die geweest is in het verleden, hoe die zich heeft ontwikkeld en hoe de situatie nu is, en welke trends zichtbaar zijn voor de toekomst.

Om het artikel te vervolmaken vragen wij uw medewerking, en wel door:

Wij ontvangen graag uw foto's van in dit artikel genoemde soorten.
Bij publicatie worden foto's beoordeeld op geschiktheid (scherpte) en indien nodig bijgesteld (bijvoorbeeld uitsnijden).

Copyright © 2016. All Rights Reserved.