• banner-07
  • banner-06
  • banner-05
  • banner-03
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'So Sweet')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Gold Standard')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Krossa Regal')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Praying Hands')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Sum and Substance')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Striptease')
  • Nederlandse HOSTA vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Plantaginea')
  • borstelshop slakken weren
  •  Hostaworld van den TOP
  • De slakkenmuur om uw slakken te bestrijden

De Nederlandse Hosta Vereniging is een vereniging (ruim 300 leden) die zich ten doel stelt de kennis over en de belangstelling voor de hosta te vergroten. De vereniging doet dit door het organiseren van activiteiten zoals excursies, reizen, lezingen e.d.
Het verenigingsorgaan is Het Hostablad, wat tweemaal per jaar verschijnt – in het voorjaar en in het najaar - met daarin artikelen over hosta's, verslagen van verenigingsactiviteiten, hostanieuws, advertenties en uiteraard veel foto's.

Verder is er de nieuwsbrief Hosta Neuzen, die veelal twee keer per jaar verschijnt en waarin onder andere evenementen worden aangekondigd, zoals de excursies naar bijzondere tuinen en kwekerijen, die door vele leden worden bezocht.
Jaarlijks organiseert het bestuur een Hosta Studie Dag en Ledenvergadering voor haar leden.